Kosztów, z jakimi muszą mierzyć się fizjoterapeuci jest dość dużo. To nie tylko wynajem lokalu, opłaty związane z własną działalnością czy, w późniejszym czasie, zatrudnienie dodatkowych osób do pomocy. Fizjoterapeuci muszą pamiętać także o drobnych kosztach, które ponoszą każdego dnia.
Jednym z głównych kosztów ponoszonym przez fizjoterapeutów jest wynajem przestrzeni, lokalu czy pokoju, w którym świadczą swoje usługi. W zależności od miejsca, lokalizacji i wielkości wynajmowanej powierzchni, mogą być to kwoty od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.
Kolejny koszt, ponoszony najczęściej jednorazowo – przy otwieraniu gabinetu, to zakup odpowiedniego sprzętu. Każdy gabinet fizjoterapii powinien być wyposażony w wysokiej jakości, certyfikowany sprzęt rehabilitacyjny, który posłuży przez wiele lat.
W gabinecie, oprócz wyposażenia – najpotrzebniejszego sprzętu typu leżanka czy urządzenia do ćwiczeń, potrzebne są także rzeczy codziennego użytku. Każdego dnia zużywa się tam jednorazowe prześcieradła, ręczniki papierowe, rękawiczki, igły wykorzystywane przy niektórych zabiegach i wiele innych. Koszt ten jest nieunikniony, często jednak zapomina się o nim podczas planowania budżetu. Jednorazowy sprzęt to podstawa, dzięki której wszystko jest czyste i sterylne. A skoro już o czystości mowa, nie można zapomnieć również o specjalnych środkach do dezynfekcji, mydłach antybakteryjnych czy innych środkach niezbędnych do utrzymania porządku.
Kolejnym, ważnym kosztem stałym jest oprogramowanie dla fizjoterapeutów, pomagające w prowadzeniu działalności. Specjalnie przygotowany program, stworzony z myślą o wspieraniu zarówno małych jak i dużych gabinetów, zapewnia szereg usprawnień i przydatnych funkcji, które ułatwiają rozwijanie biznesu. Pozwala m.in. na gromadzenie dokumentacji medycznej (historia choroby, przeprowadzone zabiegi, zalecenia itd.) i nieograniczony dostęp do niej – kiedykolwiek jest potrzebna. Ponadto, system wyręcza fizjoterapeutów z niektórych obowiązków, jak np. z konieczności telefonicznego potwierdzania wizyt (klient otrzymuje automatyczne przypomnienie SMS) czy z tworzenia raportów i statystyk. Jednak co najważniejsze, dzięki usprawnieniom, jakie zapewnia takie narzędzie, właściciele gabinetów fizjoterapii są w stanie wyeliminować niektóre koszty dodatkowe – jak chociażby koszt zatrudnienia recepcjonisty. Warto więc zainwestować w system już na samym początku działalności i prężnie rozwijać gabinet bez strat i zbędnego stresu.