Jesienny trening – czym kierować się wybierając elementy garderoby?

Wybór elementów garderoby przed jesiennym treningiem wcale nie jest taki łatwy, jak może wydawać się na pierwszy rzut oka. Problem z wykonaniem tego zadania mają przede wszystkim osoby początkujące, które stawiają tak naprawdę swoje pierwsze kroki w tym temacie. Co wziąć pod uwagę decydując się na odzież? Jakie części naszego ciała muszą być szczególnie chronione przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, których jesienią niestety nie brakuje?

O czym mówi zasada 10 stopni?

Między innymi bardzo ważne jest to, aby stosować się do zasady 10 stopni. O czym ona dokładnie mówi? Zazwyczaj osoby początkujące ubierają się bardzo ciepło przed jesiennym treningiem. Nie jest to jednak do końca dobre podejście do tematu. Oczywiście, zbyt cienkie elementy garderoby mogą sprzyjać wychłodzeniu organizmu. Z drugiej strony nie można ubierać się też zbyt ciepło. Wszystko dlatego, że aktywność fizyczna pobudza krążenie. Innymi słowy, po pewnym etapie treningu będzie Wam zdecydowanie bardziej ciepło niż miało to miejsce na samym początku. To oznacza, że przed rozpoczęciem zajęć warto ubierać się tak, jakby temperatura była mniejsza o około 10 stopni. Widzicie na termometrze 12 stopni Celsjusza? W takim razie trzeba ubrać się tak, jakby były tylko 2 stopnie Celsjusza. Wszystko dlatego, że w czasie treningu będziecie odczuwać systematycznie coraz większe ciepło.

Jak odpowiednio chronić nasze ciało?

O czym jeszcze trzeba pamiętać? Dużo osób ubiera się na tak zwaną cebulkę. Wszystko dlatego, że dzięki temu można zdejmować lub zakładać warstwy w zależności od warunków atmosferycznych. Pamiętajcie, aby nie zapominać też o głowie. To właśnie w jej obrębie ucieka bardzo dużo ciepła. Warto zatem zastanowić się nad opaską lub czapką, jeśli temperatura jest niska i dodatkowa nie brakuje silnego, porywistego wiatru. Trzeba również rozważyć założenie szalika lub buffa na szyję. Wszystko po to, aby zagwarantować sobie ochronę także zatok i gardła. Eksperci podkreślają, że około 30% ciepła ucieka zaś poprzez stopy i dłonie. Warto zatem zdecydować się na odpowiednie rękawiczki i obuwie. Nie wybierajcie standardowych i popularnych stopek, ponieważ cierpią na tym ścięgna Achillesa.

Najlepiej, aby odzież była termoaktywna. Elementy tego typu dobrze chronią ciało przed niekorzystnymi warunkami zewnętrznymi. Poza tym skutecznie odprowadzają wilgoć na zewnątrz. Trening jest nie tylko wydajny, ale także nie powoduje żadnego dyskomfortu – na przykład w postaci bolesnych otarć itp.

[Głosów:1    Średnia:5/5]